Zašto je HTTPS postao bitan za SEO?

Ivan Minić

Pre pune dve godine Google je na svom Webmaster’s central blogu najavio da HTTPS postaje jedan od faktora u rangiranju sajtova. Za početak kao manje bitan faktor, ali vremenom sve važniji. I prvo veće osveženje indeksa nakon toga donelo je zapravo vrlo male, jedva primetne promene koje su ozbiljnije dotakle oko 1% sajtova. Ipak, kao što je i najavljeno tada, značaj ovog faktora raste, a kako je SEO danas napredovao toliko da se svako ko „drži do sebe“ njime bavi ozbiljno – svaka prednost u odnosu na druge u konačnici može napraviti razliku.

Zašto je za Google bitno da li je vaš sajt na HTTPS?

Jedna od glavnih briga za Google je sigurnost korisnika, i već godinama unazad upozoravaju korisnike ukoliko misle da bi na bilo koji način mogli biti kompromitovani posetom nekog sajta. Sa druge strane, ako sajt ima HTTPS, to je garancija o još jednom dodatnom nivou sigurnosti za korisnike. Konkretno, ako je sajt koristi HTTPS za komunikaciju kroz SSL/TLS, sloj zaštite se odnosi na ove tri stvari:

  • Enkripcija. Sve poruke su šifrovane.
  • Integritet podataka. Sadržaj komunikacije se ne može menjati a da to ne bude jasno vidljivo.
  • Autentifikacija. Dokazuje korisnicima da su zaista na sajtu na kome su i želeli da budu.

Dakle, ukoliko vam je rangiranje zaista bitno, a konkurencija jaka, u dodatnu sigurnost vredi investirati.

Koje vrste sertifikata postoje?

Postoje tri osnovne vrste serfitikata:

  • Single domain. Pokriva samo jedan domen, bez poddomena.
  • Multi-domain. Pokriva više domena, što je odlično ukoliko korisite više domena za isti sajt (npr. različiti domeni za različite jezike).
  • Wildcard. Pokriva domen i poddomene (što je odlično ako koristite poddomene za statiku i dodatne servise npr. mail)

Pored toga, sertifikati koštaju od svega nekoliko dolara, do nekoliko hiljada.

U čemu je razlika? Razlika je u nivou osiguranja. Svaka od institucija koje izdaju sertifikate (a faktički je svega nekoliko ozbiljnih – VeriSign, Thawte, GeoTrust, Comodo) nudi nekoliko nivoa sertifikata koji nude različit nivo osiguranja u slučaju zloupotrebe.

Treba napomenuti da Google preporučije korišćenje 2048-bitni ključ sertifikata.

Vodič za prelazak na HTTPS možete naći u okviru Google Help-a, a SSL sertifikat možete pronaći kod nas već do 50 EUR godišnje.

Tags:

Slični postovi:

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *