Šta su kvalitetni backlinkovi i kako da ih prepoznate
Backlinkovi su jedan od najvažnijih faktora za rangiranje sajta u rezultatima pretrage. Međutim, nije dovoljno samo da postoje neki sajtovi koji linkuju ka vama i da ih je što više. Ono što ima presudnu ulogu jeste kvalitet back linkova koje imate, ne njihov prost broj.
Zato, ako ulažete vreme i sredstva u link building, od najveće važnosti da znate razliku između linkova slabog i visokog kvaliteta kako bi ste dobili željene rezultate.
Osobine kvalitetnih back linkova
Postoje 3 faktora koji odlučuju da li su backlinkovi visokog kvaliteta ili ne.
Autoritet stranice sa koje link dolazi
Logika kojom se Google vodi glasi: ako je stranica velikog autoriteta linkovala ka vašem sadržaju, to najverovatnije znači da se radi o nečemu što je veoma dobro i relevantno.
Ovaj autoritet naziva se Page Rank i može se proveriti preko besplatnih online servisa.
Autoritet sajta sa kog dolazi link
Ovaj faktor se tiče autoriteta čitavog sajta na kome se nalazi stranica koja linkuje ka vama. Naravno, što je veći autoritet, to je backlink vredniji.
Autoritet sajta se definiše kroz rejting domena i autoritet domena koje je, takođe, moguće proveriti online potpuno besplatno.
Relevantnost sadržaja
Kako bi prva dva faktora mogla da uopšte odrade svoje, neophodno je da sadržaj na vašoj web stranici za koju izgrađujete linkove, bude relevantan. Odnosno, da tema i sadržaj vaše stranice budu komplementarni sa temom i sadržajem stranice koja linkuje na vašu.
Da uprostimo. Ukoliko se bavite prodajom električnih bušilica, backlink koji bi na vašu stranicu dolazio sa najvećeg i najpoznatijeg sajta frizerskog salona, bio bi potpuno bezvredan.
Šta možete da uradite za svoj sajt
Prva stvar koju možete uraditi jeste da napravite listu svih backlinkova na svom sajtu, a zatim da ih istražite. Proverite koliko su kvalitetni, kakav je autoritet stranica i sajtova koji linkuju ka vama i kakva je relevantnost vašeg sadržaja.
Utvrdite kakvo je činjenično stanje i da li je potrebno da se odreknete određenih backlinkova jer štete rangiranju vašeg sajta.
Nakon što ste ovo uradili, u daljim link building aktivnostima uvek prođite kroz ove korake istraživanja i znajte da investiranje u linkove slabog kvaliteta, na duge staze, nikada nije isplativo.