Par saveta za prodavce koji imaju i online i offline prodaju
E-commerce raste iz godine u godinu. U 2017. procene su da je preko Interneta na globalnom nivou u maloprodaji napravljen promet od oko 2.4 triliona dolara (2400 milijardi), uz rast na godišnjem nivou od oko 25%. I B2B prodaja prati rastom, a trenutni obim je oko 7.7 triliona dolara.
A sad komad statistike koji će vas ostaviti bez reči:
U 2017. godini u SAD, 91% prodaja u maloprodaji desile su se u prodavnicama!
Cigla i malter.
Naravno, procenat online prodaja raste, i u nekim industrijama je sve viši, ali za sada fizičke prodavnice ne idu nikud.
Prema BigCommerce studiji iz 2017. godine glavni razlozi zbog kojih kupci ne vole kupovinu preko interneta su (i dalje):
- 58% plaćanje dostave
- 49% nemogućnost da proizvod probaju
- 34% komplikovana procedura vraćanja prozivoda
- 34% čekanje da proizvod stigne
- 29% briga za privatnost.
Šta onda možete da uradite?
1. Omogućite kupovinu online uz pickup u radnji.
Statistika kaže da više od 57% kupaca u SAD koristi ovu mogućnost. Među glavnim argumentima je ušteda na troškovima slanja, ali i lakše vraćanje robe, kao i mogućnost da po robu dođu kad i gde njima odgovara.
2. Obavezno omogućite da korisnici sajta vide dostupnost proizvoda u radnjama.
Gotovo tri četvrtine kupaca ako vidi da je nešto dostupno u obližnjoj radnji, doćiće da pogleda. Zato je ova informacija jako važna. Ako je tačna.
Ako nije tačna, može predstavljati ozbiljan problem i izvor frustracije kupca.
3. Izlistajte sve svoje prodavnice lokacijski na Google-u.
Iako lokalne pretrage kod nas još nisu dostupne, uskoro će biti, a globalno su velikom porastu. Osim činjenice da ljudi sve više kupuju online, promenio se i način na koji tražimo – nekad smo tražili dajući imenom odrednice npr. „Restoran Voždovac“, a sada sve češće tražimo „restoran u blizini“ jer uređaji znaju gde smo. Ovo je naročito očigledno od kada je glasovna pretraga u ekspanziji.
4. Omogućite povrat robe u radnji.
Statistika kaže da se oko 30% online kupovina vraća prodavcu, dok je u slučaju kupovina u fizičkim prodavnicama to oko 9%.
Proces povraćaja je često komplikovan i dosadan – pojednostavite to maksimalno koliko možete. Jedna od stvari je i da omogućite vraćanje u nekoj ili svim radnjama. Olakšaćete korisnicima i neminovno ih dovesti ponovo u vašu radnju.
5. Pročitajte članak Ispovest Internet kupca u Srbiji.
Ovo je na žalost realno stanje u Srbiji. Pročitajte probleme sa kojima sam se susretao, jer je cilj ovog teksta da svi oni koji ulaze u online prodaju ili se njom bave, mogli da unaprede svoj posao.
Najbitnije je da ljudia pružite sve usluge koje bi imali kada bi ušli u prodavnicu, meni recimo najviše smeta kada roba nije lepo uslikana, nekada ljudi preteruju sa efektima ili je osvetljenje loše, ili okače samo jednu sliku, to nije dovoljno,