Koliko vas košta to što vaš sajt nije radio 10 minuta?
Pre nekoliko dana, američki milijarder Mark Kjuban, poznat najviše kao vlasnik NBA tima Dallas Mavericks, i jedan od najistaknutijih mislilaca na temu preduzetništva, gostovao je u jednoj popularnoj emisiji i pričao o svojim biznis poduhvatima. Na pitanje koja mu je omiljena investicija u poslednje vreme pomenuo je da već neko vreme jede gotovo isključivo Alisine kolačiće, i da se oseća fantastično i da mu je to definitivno najdraža investicija. Kada takav čovek, na takvom mestu, izjavi nešto tako, to obično odjekne. Prošlo je tek četiri dana, a na Googlu kada ukucate fraze vezane za ovaj slučaj, postoji već više od 50.000 linkova gde se to pominje. Kada odete na sajt Alisine pekarice, videćete da je navala ogromna i da poručuju potencijalnim kupcima da će morati da čekaju više od 3 nedelje, ali da će im se čekanje isplatiti. Samo, postoji jedan problem. Tog dana kada je bilo najveće interesovanje, sajt je gotovo čitav dan bio nedostupan. Prosto, hosting nije bio dorastao interesovanju desetina i stotina hiljada ljudi koji su čuli o čemu se radi.
Nije lako proceniti koliko je potencijalne dobiti izgubljeno zbog ovoga, ali je jasno da ta cifra nikako nije beznačajna. I taj izazov predstavlja upravo najveći problem koji treba prevazići. Sajt čak ne mora biti nedostupan, dovoljno je da se učitava sporo da izgubite mnogo potencijalnih interesenata. Jednostavno, ljudi danas ne žele da čekaju, a vi, ako vam je do njih stalo, trebate učiniti sve da ih u takvu situaciju dovodite najređe moguće.
Ako vam je ovo interesantno, možete pronaći mnoštvo zanimljivih članaka, statistika i studija slučaja u vezi toga koliko brzina sajtova utiče na rezultate, ali ni jedan taj slučaj neće pokrivati vašu konkretnu situaciju. Ipak, neke univerzalne statistike kažu – 47% korisnika očekuje da se sajt učita za 2 sekunde, a 40% posetilaca odustaje od sajtova koji se učitavaju duže od 3 sekunde. Ako se stranica učitava duže, svake sekunde gubite i do 7% potencijalnih kupaca. Postavlja se jedno pitanje:
Da li možete sebi priuštiti da vaš sajt bude nedostupan?
Odgovor je na vama. Možda vaš sajt lični, sa slikama sa letovanja, pa nije od presudne važnosti da uvek radi. Možda je lični blog, pa opet ne očekujete da vam može promeniti život. A šta ako neko ko traži baš osobu kakva ste, sa hobijima, interesovanjima kakva su vaša, i baš kada vas potraži vaš sajt ne bude dostupan. Šta ako je Internet zaista važan kanal komunikacije u vašem slučaju, ako ste godinama radili na tome da izgradite prepoznatljivost, pozitivnu reputaciju i sve ono što će motivisati ljude da dođu na vaš sajt, i baš kada treba da napravite konverziju, on ne radi. Da li vaš poslovni mobilni telefon sme da bude ugašen ili jurite šteker u svakoj takvoj prilici? Pa evo, ja lično, doživeo sam neke od najlepših trenutaka u svom životu, pre svega iz razloga što se moj dragi kolega, koji je bio prvi izbor za to putovanje, nije javio na telefon.
Možda nije strašno ako vaš sajt ne radi. Ali razmislite… Ako vas košta samo jedne prodaje, ili jednog važnog telefonskog poziva, to mnogostruko prevazilazi cenu dobrog i pouzdanog hostinga.
Internet je ozbiljan kanal prodaje i komunikacije, i jako je bitno da to razumete pre nego što vam se desi da tu lekciju naučite na sopstvenom primeru.
U mCloud-u već za 1500 din mesečno možete dobiti vrhunsku uslugu i otkloniti glavobolju u vezi dostupnosti vašeg sajta.
1 komentar. Ostavi novi
mislim da danas puno kosta kad sajt ne radi pogotovu vazi za ecommerce sajtove i turisticke agencije dovoljno da vam oteraju kupca ili klijenta