internet prodavnica

Koje rešenje da odaberem za svoju Internet prodavnicu?

Ivan Minić

Statistike govore da prodaja preko Interneta u prethodnih nekoliko godina raste. U prethodnih godinu dana, više od milion korisnika Interneta u Srbiji kupilo je nešto preko Interneta. Iako je većina najpopularnijih e-commerce sajtova na kojima su naši ljudi nešto kupovali, zapravo u inostranstvu, prepreka da kupuju i lokalno nema odavno, samo nema dovoljno ponude. U nekim industrijama svest je na dovoljno visokom nivou, pa tako ako kupujete belu tehniku, kućne aparate, računare i IT opremu, već godinama sve možete završiti u par klikova. U nekim drugim segmentima tržišta, to nije slučaj, možda je upravo to vaša šansa! Danas je pokretanje online prodavnice relativno lak, jeftin i brz posao, a mi ćemo vam predstaviti nekoliko gotovih rešenja koja možete koristiti u tom procesu.

Ovaj tekst će vam pomoći da shvatite koja rešenja postoje, i koje su njihove generalne prednosti. Koje ćete rešenje koristiti najviše zavisi od toga koje rešenje preferira vaš razvojni tim. Svako od ponuđenih je dobro na svoj način, i svako se može prilagoditi našim propisima i zahtevima uz manje ili više truda, zato i jeste jako bitno da developeri imaju prethodno iskustvo sa pravljenjem prodavnica za tržište za koje se interesujete.

magento

Magento:

Magento je tržišni lider već nekoliko godina, naročito kada su veliki i kompleksni šopovi u pitanju. Razlog za to je u činjenici da nudi jako mnogo funkcionalnosti „out of the box“, kao i to da ono što nije već uključeno, vrlo lako i brzo može biti nadograđeno gotovim, besplatnim ili plaćenim dodacima. Takođe, veliki broj izuzetno kvalitetnih i jeftinih tema omogućava vam da dizajn prilagodite svojim potrebama jako brzo. Kompanija eBay je Magento kupila 2011. i od tada se razvoj usporio, ali to utiče na njihovu tržišnu poziciju. Ono što vama može takođe biti važno je činjenica da je Magento veoma zahtevan što se resursa tiče, te da, ukoliko očekujete veliku posetu, morate imati u vidu da će vam biti potreban mnogo moćniji server nego da je u pitanju neki WordPress. Magento možete dobiti preinstaliran na našim cloud serverima, ako želite. Dostupan je u besplatnoj i enterprise verziji na zvaničnom sajtu.

woo commerce

WooCommerce:

Kad već pominjemo WordPress, da se dotaknemo i WooCommerce. Kao što je pre nekoliko dana objavljeno, brend WooCommerce je kupila za oko 30.000.000 dolara kompanija Automattic koja stoji iza WordPress platforme. Razlog je, kako sam osnivač kaže, želja da se korisnicima omogući da Internet prodavnice prave onoliko jednostavno, koliko su pravili sajtove zahvaljujući WordPress-u. Upravo to i jeste najvažnija odlika ovog rešenja. Pogoni preko 23% šopova na Internetu, i najpopularnije je rešenje koje postoje. Veoma jednostavno za korišćenje, atraktivno izgleda, besplatno je, ali nije toliko robusno kao Magento. Sa druge strane, broj prodavnica kojima je realno potrebno ono što Magento nudi, vrlo je mali, naročito kod nas. Više informacija na zvaničnom sajtu.

prestashop

PrestaShop:

PrestaShop je rešenje koje pokušava da se takmiči sa Magentom. Iako ne pobeđuje u toj borbi, svakako predstavlja dobru platformu za razvoj e-commerce. Mnoštvo funkcionalnosti, kao i veliki broj developera koji su specijalizovani, svakako i ovo rešenje čine ozbiljnom opcijom ako razmišljate o prodavnici. Veliki broj besplatnih dodataka i tema, kaoi onih plaćenih svakako dobro dođu 🙂 Više informacija na zvaničnom sajtu.

e-commerc wordpress

Ostala rešenja koja su popularna:

Drupal Commerce – kao što je WooCommerce logičan nastavak na WordPress, tako je ovo logičan nastavak za Drupal. Besplatan je, poseduje mnoštvo funkcionalnosti i ukoliko vam je matični sajt u Drupalu, ovo je svakako pravi izbor.

VirtueMart – rešenje koje se kao i prethodna naslanja na popularni CMS. U ovom slučaju, to je Joomla! Kao i sam CMS na koji se naslanja, ovo rešenje je dobro, ali kao da je ostalo u nekom prošlom vremenu.

ZenCart – Još jedno rešenje koje je popularno više od jedne decenije. Stara škola, ne toliko ispolirano spolja, ali vrlo funkcionalno iznutra. Lako se uči, lako se prilagođava.

osCommerce – Slična priča kao i za ZenCart. Jako dugo postoji, mnogo developera poznaje ovo rešenje. Odlično je dokumentovano i jednostavno za korišćenje.

OpenCart – Sve popularnija platforma u poslednje vreme. Razvoj novih verzija ide dosta brzo, zajednica nije toliko razvijena kao kod prethodnih primera i nema previše besplatnih pluginova, naprotiv, sve što je iole važno se plaća.

Imajući u vidu da je od sada dostupan i PayPal sistеm za online transakcije, koji omogućava kupovinu i prodaju preko Interneta i na teritoriji Srbije, sada postoje svi preduslovi da imate svoju online prodavnicu. Rešenja su tu, na vama je da se odlučite za platformu, a mi smo tu da vam pomognemo da vaša prodavnica funkcioniše brzo i dobro.

Ako smo u ovom tekstu neko dobro e-commerce rešenje izostavili, voleli bismo da dopišite u komentarima.

3 komentara. Ostavi novi

Responsive Miracle
мај 26, 2015 11:05 pm

Odlican izbor CMSova za eCommerce web sajtove.

Одговори

S obzirom na popularnost kod nas više sam očekivao priču o OpenCart-u, trebalo bi makara da bude neka sledeća tema

Одговори

ja sam za opencart mislim da je ubedljivo najlaksi i najbolje se implementiraju neke stvari , mislim da dosta stvari ima besplatnih pluginova

Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *