Inspiracija: Kako nastaje dobar logo
Logo je veoma važan za svaki brend. Logo je grafički znak, grb ili simbol koji predstavlja preduzeće, organizaciju ili brend. Cilj postojanja logotipa je da izazove momentalnu asocijaciju na kompaniju ili brend koji predstavlja. Neretko, uz simbol postoji i tekst koji predstavlja ime ili skraćenicu, a ponekad logo može biti i samo tekstualni ispis.
U tom smislu prepoznajemo nekoliko vrsta logotipa:
- Lettermarks
Predstavljaju vrstu kod koje je ceo logo zapravo tekstualni ispis skraćenice naziva neke organizacije. Primer: IBM, CNN, HP, HBO, NASA… Najčešće se koriste ukoliko brend ili kompanija imaju veoma dugačko i komplikovano ime. - Wordmarks
Slično kao i prethodni, ali nema skraćenice – logo je puno ime kompanije ili brenda, u tekstualnom obliku, kao kod Coca-Cola, Google, VISA, Facebook, Disney… Obično se koriste ukoliko je naziv kompanije kratak i efektan. - Simbol ili ikona
Ovi logotipi predstavljaju simbole, često apstraktne, koji predstavljaju vrednosti brenda i izazivaju asocijaciju na njega. Primer ovakvih logotipa – Apple, Playboy, Nike, Shell, Twitter, Mercedes-Benz… - Kombinacija
Najčešća varijacija, naročito ukoliko brend nije dovoljno prepoznatljiv samo kao simbol. Simbol + tekst. Primer ovkavih logotipa su: Adidas, Reebok, Lacoste, Pepsi… - Amblemi
Amblem logotipi se sastoje od teksta unutar simbola. Često mogu imati formu značke, štita ili grba. Veoma su upečatljivi i često kompleksni, ali ostavljaju utisak ozbiljnosti i tradicije. Primeri ovakvih logoa su: Starbucks, Harley-Davidson, Harvard, NFL, Ferrari, Porsche…
A šta je ono što dobar logotip čini dobrim?
Dobar logotip je – jedinstven, jednostavan i jasan, lak za pamćenje, prikladan (u skladu sa vrednostima i porukama), višestran (u primeni).
Možda je najvažnije upravo to da je jedinstven. Da se lako i nedvosmisleno izdvaja među desetinama i stotinama drugih logotipa. Primera radi – Nike je uvek prepoznatljiv. Vi možete za svoj biznis napraviti sličan logotip i on će tehnički možda biti dobar, ali u realnosti, pored Nike-a teško da će neko pomisliti na vas.
Ove ostale stvari su međudobno povezane. Jednostavan i jasan znači da nema previše nepotrebnih stvari koje odvlače pažnju. Da ga je lako zamisliti, pa i nacrtati. Da se lako uočava, i da dobro izgleda bilo da je sitan ili krupan. Ukoliko je jednostavan, verovatno će biti i lak za pamćenje, što znači da će već nakon malog broja susreta korisnici nedvosmisleno znati da prepoznaju i opišu logotip.
Prikladan znači da reprezentuje vrednosti koje brend zagovara. I kad već pričamo o Nike logou, rećićete, pa kakve veze to ima sa patikama i sportkom opremom? Nike odnosno Nika je grčka boginja pobede. A oblik logoa simbolizuje pokret i brzinu. Sve ove stvari se u suštini uklapaju u percepciju brenda.
Što se tiče primene logotipa, ukoliko se uklapa u prethodne stvari, verovatno će biti prilagođen i ovome. Zašto je to bitno? Mnogo je različitih situacija u kojima će vaš logo biti predstavljan i to neće uvek biti u idealnim okolnostima. Nekada će biti veoma sitan, nekada će pozadina biti tamna, ili će iza logoa biti neka fotografija. Ukoliko je logo jednostavan, vrlo će lako biti uraditi skladne varijacije logotipa za primenu u takvim situacijama (crno belo, crno belo u negativu, outline i sl.)
Upotreba boja u logo dizajnu:
Za svaku od boja postoji mnogo asocijacija. Neke od njih ćemo ovde nabrojati:
- Crvena: energičan, seksi, odvažan
- Narandžasta: kreativni, prijateljski, mladalački
- Žuta: sunčan, inventivan, optimističan
- Zelena: rast, organski, edukativan
- Plava: profesionalan, medicinski, miran, pouzdan
- Ljubičasta: spiritualan, mudar, podseća
- Crno: verodostojan i moćan
- Bela: jednostavan, čist
- Pink: zabavan, dečiji
- Braon: ruralan, istorijski, stabilan
A gde potražiti inspiraciju?
Galerije u kojima možete pronaći desetine hiljada logotipa za inspiraciju: