Globalni trendovi i statistike u svetu Internet prodaje
Ukoliko se bavite Internet prodajom, verovatno vam mogu biti korisne informacije o svetskim trendovima iz ove oblasti.
Ukupna vrednost prodaje putem Interneta prema krajnjim korisnicima je procenjeno na 1471 milijardi dolara. Gotovo polovina ovih prodaja, konkretno 703 milijarde dolara ostvari se u SAD, a 191 milion Amerikanaca kupuje online. Najviše se troši na Cyber Monday, a zatim na Black Friday i Thanksgiving. Tržištem caruje Amazon, drugi je eBay, a zatim Wal-Mart, Apple, Tatget i Best Buy. Prodaja preko mobilnih uređaja čini oko 13% sa visokom stopom rasta. Procenat prodaja je i veći, preko 25%, ali prosečna potrošnja prilikom kupovine je manja.
Američki kupci godišnje potroše u proseku oko 2000 dolara, Britanci ostave par desetina dolara više, Nemci troše koju desetinu manje. Francuzi potroše oko 1400, Holanđani oko 1000, Šveđani oko 900 a Italijani i Španci oko 800. Trend rasta potrošnje po korisniku je oko 10-15% na godišnjem nivou.
Zanimljiv trend koji je sve jači, posebno oko praznika je click-and-collect, odnosno naručivanje preko Interneta gde kupac pokupi proizvod iz prodavnice. Čak 47% Britanaca je na taj način kupovalo prethodnog Božića. Ono što je takođe pitanje o kome se dosta govori je mogućnost da online kupljeni proizvod vratite u prodavnici, u slučaju nezadovoljstva. Američki lanac Macy’s je u prethodnoj godini počeo da za pojedine proizvode daje posebne pogodnosti za kupovinu Online, pa tako na primer njihova nova jakna za sve vremenske uslove je online koštala $69.99 a u prodavnici $112.00.
Kao glavne razloge kupovine preko Interneta ljudi navode mogućnost da u komforu svog doma obave kupovinu bez čekanja redova i gužvi. Ono što posebno može motivisati kupce na kupovinu je i besplatna dostava, kao i besplatna mogućnost povraćaja robe. Tu je i kako kažu, bolja ponuda, niža cena, lakša mogućnost upoređivanja ponuda više prodavaca. Kao jedan od najvažnijih faktora povećanja vrednosti kupljene robe navode se preporuke na stranicama proizvoda, a posebno dobre rezultate postižu personalizovane preporuke na osnovu istorije pretraga i viđenih proizvoda, naročito ako je njihova pozicija na sajtu u vidnom polju posetioca prilikom gledanja osnovnih informacija o proizvodu koju kupuju.
Ključni demotivišući faktori su komplikovane procedure za završavanje kupovine, forsiranje kupaca da se registruju i traženje prevelikog broja informacija, nemogućnost biranja između više načina slanja robe i nedostatak besplatne dostave kao opcije.
Tokom dana korisnici kupuju sa svih uređaja, dok u večernjim časovima korisnici više koriste mobilne uređaje, i više istražuju na društvenim mrežama šta kupiti, a kao najčešće probleme na online prodavnicama navode neprilagođenost prodavnica mobilnim uređajima, naročito tabletima, neprilagođenost sekcija sajta gde korisnik može locirati i dobiti dodatne informacije o prodajnim objektima prodavca u svojoj okolini.