Globalni pregled upotrebe Interneta za 2017. godinu
Ova godina predstavlja veoma važnu prekretnicu – jer ovo je godina u kojoj je po prvi put, po analizama, više od polovine svetske populacije na internetu.
Šta se još dešava?
- Više od pola svetske populacije koristi pametni telefon
- Gotovo dve trećine populacije ima mobilni telefon
- Više od polovine internet protoka konzumira se sa telefona
- Više od polovine svih mobilnih pretplatnika ima pristu širokopojasnom internetu
- Više od jedne petine svetske populacije kupilo je nešto preko interneta u prethodnih 30 dana
Glavne brojke:
- 3,77 milijardi korisnika Interneta u 2017. godini, što predstavlja 50% penetracije
- 2.80 milijardi korisnika društvenih medija u 2017. godini, što predstavlja 37% penetracije
- 4,92 milijardi mobilnih korisnika u 2017. godini, što predstavlja 66% penetracije
- 2.56 milijardi mobilnih društvenih medija u 2017. godini, što predstavlja 34% penetracije
- 1.61 milijardi korisnika e-trgovine u 2017. godini, što predstavlja 22% penetracije
Procenat internet saobraćaja sa desktop i laptop računara čini 45% ukupnog, a pad u konzumaciji u odnosu na prethodnu godinu je 20%. Istovremeno sa mobilnih telefona procenat je 50% a rast na godišnjem nivou je oko 30%. Sa tableta se konzumira oko 5% saobraćaja i takođe beleži pad u odnosu na prošlu godinu.
Ostali trendovi:
- Broj korisnika interneta je porastao 10%
- Broj korisnika društvenih mreža je porastao 21%
- Broj jedinstvenih korisnika telefona porstao je 5%
- Broj korisnika društvenih mreža sa mobilnih telefona porastao je 30%
Ukupan broj mobilnih telefona u svetu – 8.05 milijardi
Globalni prosek penetracije mobilnih telefona je 108%. U Severnoj Americi je 105%, u Zapadnoj Evropi 123%, Istočnoj 139%, u Africi 81%, na jugu Azije 79% i tako dalje.
Ujedinjeni Arapski Emirati imaju penetraciju od oko 200%, a Federalne države Mikronezije imaju svega 4%. Druga sa dna je Eritreja sa 11%, a na vrhu iza UAE slede Rusija i Saudijska Arabija sa 176%
Ove i još mnogo drugih informacija možete preuzeti na ovom linku.
Autori ovog velikog istraživanja su We Are Social i Hootsuite.
Bez pogovora je činjenica da je Internet sa sobom doneo mnogo olakšica. Realno je jako lako u današnje vreme informisati se o čemu god želimo, kad god to poželimo i gde god to poželimo, granica nema.