Hosting Tehnologija

Da li su podaci o vlasniku vaših TLD domena validni?

Tekst se ne odnosi na vlasnike .rs i .срб domena, već isključivo na vlasnike gTLD domena kao što su .com, .net., .org, .info, .biz i druge nove gTLD-jeve.

Pre dve godine je ICANN doneo odluku da se centralizuje rešavanje problema sa nevalidnim podacima o vlasništvu domena. Do tada, to je bio zadatak registara, koji su oni sprovodili gotovo isključivo nakon prijava zloupotrebe. Sada postoji jasna procedura koja se primenjuje bez izuzetaka.

Po novoj proceduri registar šalje mailove za verifikaciju podataka o vlasniku domena prilikom registracije i transfera domena, kao i prilikom izmene bilo kog podatka o vlasništvu ili name serverima.

Takođe, registri redovno uz pomoć niza alata proveravaju validnost podataka svoje baze i u slučaju da utvrde da za neki domen podaci nisu ispravni ili u odgovarajućem formatu – poslaće mail za verifikaciju. Vlasnik domena može biti postojeće fizičko ili pravno lice, a svi uneti podaci moraju biti ispravni.

Mail koji vam stiže sadrži link za verifikaciju podataka. Kada registrujete domen, neohodno je verifikovati ga da bi proradio. U slučaju da na njega ne odreagujete u roku od 15 dana, domen prelazi u ClientHold status. U slučaju promena podataka na starim domenima, rok je takođe 15 dana, a nakon toga se automatski menjaju DNS-ovi i sajt postaje nedostupan.

Prvi sajt koji je osetio probleme ovog tipa bio je britanski Fixtures365.com, a od tada je bilo mnoštvo drugih primera. Vodite računa o ovome, a preporučujemo da na svom e-mail-u postavite pravilo da mailovi koji dolaze od vašeg registra nikad ne završavaju u spamu 😉 Ovaj mail stiže vlasniku domena, na engleskom je jeziku i na prvi pogled može izgledati kao spam.

Ukoliko ste domen registrovali preko mCloud.rs portala, a niste sigurni da li je mail koji ste dobili ispravan i da li je sigurno da na link u njemu kliknete, slobodno nam ga prosledite na podrska@www.mcloud.rs da proverimo.

Ostavi komentar

Vaša adresa neće biti objavljena