10 načina da unapredite prodaju vaše Internet prodavnice!
U svakoj industriji, najbolje i najteže je biti lider. To je pozicija koja sa sobom nosi mnogo pozitivnih stvari, ali i veliku odgovornost. Na to mesto se najčešće dolazi tako što ne igrate na sigurno, a uglavnom se ostaje upravo igrom na sigurno. Inovacija je skupa i komplikovana stvar, a ishod je često neizvestan. Takođe, neretko korisnici nisu spremni za nešto novo odmah, već je potrebno vreme da to prihvate i počnu da koriste. Nešto, za šta, ako stalno jurite rezultate, nema vremena ni prostora. Kao i u sportu, doći na vrh je jedno, a ostati na vrhu nešto sasvim drugačije.
Ipak, ne moraju svi biti na vrhu. Vrlo često i neka niža pozicija u lancu ishrane nudi sasvim dovoljno benefita i bez mnogo stresa. Ipak, ako biste mogli da unapredite rezultate, a da ne uložite previše truda, da li biste to uradili? Ukoliko vodite Internet prodavnicu, evo saveta koji će vam gotovo sigurno dati rezultate:
1. Uložite u sadržaj koji prezentujete korisniku
Prethodnih nekoliko godina stvari su se drastično promenile. Nekada, jedna od osnovnih mana Internet kupovine je bila činjenica da korisnik nije mogao da stekne pravu predstavu o proizvodu, pa su kupovine bile vezane uz manje važne i jeftinije stvari. Danas, u gotovo svim modernim šopovima možete naći veliku količinu informacija – kvalitetan i detaljan tekst i specifikacije, dobre fotke, fotke koje šalju korisnci, video prikaze proizvoda, 360 stepeni prikaz i slično. Ukoliko imate mnogo proizvoda, ovo je veliko ulaganje, ali možete krenuti od proizvoda koji su najpopularniji – time ćete najbrže opravdati investiciju.
2. Pratite ponašanje svojih posetilaca i kupaca
Ukoliko znate kako se korisnici ponašaju na sajtu, možete utvrditi i gde su potencijalni problemi. Kada i zbog čega odustaju, i da li se nešto može promeniti. Takođe, ako znate šta je korisnicima najinteresantnije, možete se na to fokusirati. Ako znate šta, uz šta kupuju, možete unaprediti ukupnu vrednost prodaje kroz up-sell i cross-sell.
3. Pokažite mišljenja ostalih
Vrlo je važno da korisnicima pokažete mišljenja drugih kupaca. Načini da to uradite su npr: social widget gde će videti koliko je ljudi reagovalo, komentari i ocene korisnika, slike i video ocene korisnika i slično. Ukoliko to uvežete sa društvenim mrežama, možete dobiti posebno zanimljive rezultate. Zar vi ne biste voleli, na primer, da znate koliko vaših prijatelja je kupilo ili pokazalo interesovanje za neki proizvod?
4. Koristite remarketing oglašavanje
Oglašavanje je važan deo Internet prodaje, ali najbolje rezultate u odnosu na cenu koštanja, pokazalo se, daje remarketing, odnosno oglašavanje konkretnih proizvoda upravo onim ljudima koji su za to pokazali interesovanje. Saznajte više o tome 😉
5. Omogućite kupovinu neregistrovanim korisnicima
Mnogi ljudi ne žele da prave naloge ukoliko ne misle da će više od jednom imati potrebu za proizvodima iz nekog šopa. Vama ti kupci ipak znače, stoga, omogućite im da završe kupovinu i bez kreiranja naloga i odobravanja. Uvedite neki dodatni način provere, kontakt telefonom ili mailom, da vi budite sigurniji, ali ispoštujte želju svojih kupaca.
6. Pojednostavite i ubrzajte završetak kupovine
Jedan od najčešćih koraka gde potencijalni kupci odustaju je upravo završetak kupovine. Mnogi sistemi nisu prilagođeni navikama i željama korisnika. Spori su, komplikovani, traže previše podatak i sve se odigrava iz mnogo koraka. Pojednostavite to maksimalno koliko možete.
7. Vodite računa o posetiocima sa mobilnih telefona
Prema statistikama koje smo nedavno podelili sa vama globalno čak 25% prodaja ide korisnicima sa mobilnih uređaja. Iako je vrednost tih porudžbina manja te one čine oko 13% ukupne vrednosti prodaje ostvarene kroz sajt, ipak to nije ni malo beznačajno, a vremenom može samo rasti.
8. Jasno istaknite poziv na akciju
Vrlo je važno da uvek korisniku bude potpuno jasno gde treba da klikne da bi postigao ono što želi. Ako proizvode predstavljate u boksovima sa slikom, postarajte se da svi elementi linkuju ka strani proizvoda. Ako imate dugmiće za ubacivanje u korpu ili nešto slično, oni se moraju jasno videti. Takođe, ukoliko postoji nešto što je posebno važno, potrudite se da to naglasite. Ukoliko je akcija koja traje još neko vreme, ili je ostalo malo proizvoda, ili je cena samo za preorder, to su sve stvari koje je poželjno naglasiti korisniku.
9. Omogućite više opcija dostave
Nekome je nešto hitno, a nekome je važno da prođe što jeftinije. Uračunajte u cenu trošak slanja i ponudite besplatnu dostavu kupcima. Onima kojima je hitno, ponudite opcije brže dostave koju mogu da doplate.
10. Jasno iskomunicirajte načine plaćanja, zamene i povraćaj novca
Poslednja stvar koja može pokolebati korisnika prilikom kupovine je netransparentna politika zamene i povraćaja novca. Takođe, poželjno je da unapred zna da li način plaćanja koji mu je najinteresantniji, može da koristi. Pronađite mesto na sajtu gde ćete to detaljno objasniti, a na svakoj stranici poželjno je da se nalazi link ka tome, recimo u podnožju sajta.
Tražite hosting za vašu web prodavnicu?
Naši mCloud serveri su idealno, potpuno fleksibilno rešenje koje će rasti zajedno sa Vašim biznisom!
1 komentar. Ostavi novi
lep i poucan clanak sve pohvale autoru u puno uspeha u daljem radu