Kako pripremiti webshop za Black Friday
Da li znate kako pripremiti webshop za Black Friday (ili bilo kakvu sličnu online kampanju koja bi uzrokovala značajno veću posetu vašem sajtu)?
Na početku, ispričaćemo vam jednu kratku priču
Covid je obeležio ovu godinu i ljudi se umesto posete radnjama sve češće odlučuju za online kupovinu. Ujedno, bliži se šoping manija poznatija pod nazivom „Black Friday“.
Kao vlasnik webshop-a mislite da znate kako pripremiti webshop za ovaj događaj. Kreirali ste novi cenovnik, osvežili katalog proizvoda u webshop-u, ažurirali cene na sajtu i pripremili kampanje na društvenim mrežama. U potpunosti ste spremni za Black Friday!
Sada nestrpljivo isčekujete da kampanja urodi plodom, da kupci počnu da posećuju vaš webshop i krenu da kupuju vaše proizvode.
Osvanuo je petak, kampanja je odlično krenula i kupci su počeli da naručuju od ranog jutra. Vašoj sreći nema kraja. Konačno, sav trud, naporan rad i ulaganje se isplatilo. Google Analytics pokazuje sve veći broj poseta. Zadovoljno trljate ruke i već slavite svoj veliki uspeh.
Međutim, i pored tako velikog broja poseta i početnog prodajnog uspeha, online porudžbine staju i počinju ubrzano da opadaju. Zabrinuto proveravate da li kampanja na društvenim mrežama funkcioniše kako treba. Sve savršeno radi!
Proveravate i da li vaš sajt aktivan i tu nailazite na čudnu situaciju. Možete da se ulogujete na sajt, ali on radi primetno sporije. Dobro, možda je sporije samo vama, kliknete na “kupi“….sve se čini u redu, ali vreme počinje da prolazi a ništa se ne dešava. Ne dobijate nikakvu poruku, ne otvara se checkout stranica! Nema poruke sa payment gateway-a.
Počinjete da paničite i užurbano zovete web admin-a da otkloni problem. On testira sajt i vrlo brzo vam saopštava bolnu istinu. Vaš sajt jedva radi i zbog velikog broja poseta i paralelnih porudžbina kao da je zakazao. Vreme prolazi u pokušajima da nešto popravite, ali jednostavno ne postoji ništa što trenutno možete da uradite da spasete svoj Black Friday trijumf. Kreću negativni komentari na društvenim mrežama, a to vidi gomila ljudi jer ste u online kampanju uložili mnogo!
Nažalost, od mnogo uloženih priprema, truda i novca, za vas je ovo postao zaista Black Friday, ali u onom negativnom smislu. Potpuni fijasko i propuštena prilika.
Ovo nije nikakva izmišljena noćna mora. U pitanju je veoma realan scenario u slučaju da ste u pripremama za Black Friday zaboravili na jednu veoma važnu stvar: Da li je vaš webshop u svakom pogledu spreman za Black Friday? Da li znate kako pripremiti webshop za pojačanu posećenost?
Preporuke za vlasnike webshop-ova
Imamo nekoliko saveta i preporuka koje će vam pomoći da na vreme promislite i naučite kako pripremiti webshop za ovakav događaj.
Pre svega, treba da postavite sebi sledeća 3 pitanja:
1. Da li moj trenutni hosting paket može da bude slaba karika mog webshop-a?
Stara izreka kaže: Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino. Narodni mudrac je time hteo da kaže da nešto jeftino često može da ispadne vrlo skupo. Jeftino često ne nudi sve karakteristike koje očekujete, što je potpuno normalno i očekivano sa strane bazične ekonomije i zdrave poslovne logike. Ali,
Da li vredi uštedeti malo na hostingu ako to može doneti više štete nego koristi?
Prevedeno u kontekst ovog teksta to znači da jeftinije hosting usluge ne nude sve prednosti koje dobijate zakupom nekog „skupljeg“ servisa. Srećom po vas, ni ti profesionalniji servisi nisu mnogo skuplji ako pažljivo razmislite. Da li vredi uštedeti par hiljada dinara ako sa druge strane izgubite mnogo više nerealizovanom prodajom i već uloženim sredstvima u izradu sajta, kampanje, trud?
mCloud servisi omogućavaju da skalirate resurse (a samim tim i troškove) prema konkretnoj potrebi u određenom trenutku. Ova priča iznad, o kojoj smo pisali, bi imala srećan kraj da je klijent mogao da samostalno i privremeno pojača svoj hosting (bez zvanja provajdera) dok kampanja i velika poseta ne prođu. Na samo jedan dan ili par dana koliko je potrebno. Bez zaustavljanja kampanje, prodaje, izgubljenog vremena u pokušajima da reši problem. Kroz par minuta nakon otkrivanja otežanog rada sajta, njegov web admin je servis mogao da proširi za duplo ili deset i više puta u pogledu resursa i da sve nastavi da radi bez prekida.
Po završetku kampanje, resurse bi mogli već sutradan da vrate na početno stanje, i sve to bez zvanja provajdera, prekida u radu, stresa.
Iz ovoga lako možemo da zaključimo da hosting paket može da bude ključan faktor koji odlučuje uspeh ili neuspeh vaše web-prodaje. Ukoliko ste vlasnik webshop-a, stavite na papir matematiku izgubljeno/uloženo u oba scenarija i sve će vam biti jasno.
2. Da li hosting provajder može da pruži potrebnu tehničku i stručnu podršku mom sajtu i webshop-u?
Druga narodna poslovica kaže da svaki ciga svoga konja hvali. Da ne bismo i mi bili kao dotični ciga, nećemo da hvalimo naše hosting usluge. Umesto toga dozvolićemo vam da nas testirate. Za tu priliku vam omogućavamo da već od danas aktivirate server besplatno na 7 dana ili ako već imate server kod nas da vam pomognemo u testiranju opterećenja – kako bi izgledalo kada bi imali značajno veću poseta nego inače, da se proveri kako bi vaš webshop izdržao.
Broj poseta, pogotovo u danima kada je aktivna akcija na sajtu, se očekuje da će naglo skočiti i samim tim više opteretiti vaš sajt i server. Kod ovakog opterećenja posetilac može primetiti sporije otvaranje sajta što ima negativan uticaj i verovatnoća da će klijent zatvoriti sajt je veća. Ovo je posebno problem kod e-commerce sajtova jer neće ni doći do kupovine i to direktno utiče na prodaju. E-commerce sajtovi često imaju povećano korišćenje CPU i RAM resursa, pogotovo ako su dodatak nečemu drugom kao što je WooCommerce dodatak WordPress-u, pa je iz tog razloga ovakav način rada zahtevniji nego što bi bio neki CMS namenjen baš za shop (kao što je PrestaShop, OpenCart, Magento i ostali).
Ako tome pridodamo još i potencijalno veći broj registracija na newsletter, povećan broj poruka sa sajta, komentara, simultanih chat sesija, koje je realno očekivati tokom Black Friday-a, onda je jasno da veći broj raspoloživih CPU i RAM resursa može da spase vašu online prodaju.
Pored toga, naši eksperti iz tehničke podrške su vam na raspolaganju za sve konsultacije, eventualne probleme i pitanja.
3. Da li je moj sajt dovoljno brz da zadovolji potrebe kupaca na webshop-u?
Brzine nikada dosta, ali treba biti realan. Bez primenjenih pomenutih rešenja iz prethodnih redova nemojte očekivati ni preterano brz sajt ako ima značajno povećanu posetu. Ovo se pogotovo odnosi na velike sajtove i webshop-ove. Arhitektura i struktura sajta u mnogome određuju njegovu brzinu, ali bez odgovarajuće hosting usluge nećete imati sajt koji će biti dovoljno brz tokom povećanog saobraćaja i velikog broja poseta.
O tome kako sve možete da ubrzate vaš sajt, savetujemo da pročitate članke na ovu temu o kojima smo ranije pisali:
- Kako ubrzati učitavanje vašeg WordPress sajta,
- Za prelazak na brži web server, pogledajte članke 6 razloga da razmotrite LiteSpeed Web Server i Litespeed prednosti i mane,
- A ako već dođete u situaciju da sajt padne, kako oporaviti WordPress sajt posle pada.
Upravo to je ono što ne želite da se desi vašem sajtu tokom trajanja Black Friday manije, zar ne?
Zato je važno da znate da ulaganje u vaš webshop više nije trošak, već investicija koja vam se itekako brzo može isplatiti. Bez obzira na aktuelnu Covid situaciju, broj online webshop-ova se rapidno povećava iz godine u godinu. A da bi vaš webshop mogao da opsluži vaše kupce, naročito tokom akcija poput Black Friday-a, potrebno je da mu pružite odgovarajuću i pouzdanu hosting infrastrukturu.
Bez komentara